6 May 2013

Battlereport: Vanilla SM vs Chaos

Dnes som hral s brchom 1999pts Vanilla marínu proti Chaosu. Keďže sme sa tak nejako zhodli, že dvaja draci sú turnajový overkill a tiež sa nám chcelo hrať veci, ktoré bežne nehráme, armády boli "nekompetetívne" i keď v prípade chaosu jeden nikdy nevie :D

Misia: 4objective, deploy: na dlžku stola. nebol nightfight

brcho
HQ - Kharn , 3lvl Nurgle Kúzelník
Elite - Nurgle spawn 3x
Troops - Berzerkerz 16x, marines w/2x melta, MoK 10x, marines w/2x plasma gun, MoK 10x
Fast - bikes 5x, melta MoK, drak
Heavy - Havocs w/4x AC, Maulerfiend, Forgefiend

ja
HQ - master w/JP, SS, relic, chaplain Ivanus Enkomi
Elite - Sternguard 5x w/Droppod, Ironclad w/Droppod, Siege Dreadnought w/Droppod
Troops - 10x scout w/Telion, 10x SM w/Rhino, 10x SM w/Rhino
Fast - 5x vanguard, 10x assault squad w/SS&PF, 2xplasma pistol

brcho ma pustil prvého, do jeho línií som hodil oba dreadnoughty a siege s plamenometom AP3 zapálil z 5 len 3 Havocov :) Druhý síce dal Maulerfiendovi 2 penetračné, ale brcho s kľudom angličana oba saevol na demon 5+. Trochu som sa hýbal, ale keďže v strede mal 16 khorňákov s Kharnom, držal som sa tak nejako vzadu.
On sa s khorňákmi rozbehol stredom, po ľavom krídle šiel s motorkami + turboboost do mojej línie a za nimi poslal 10mariňákov s plasmami. Proti dreadnoughtom nasadil forgefienda, squadu s meltami a maulerfienda.
Streľbu a následný charge prežil iba ironclad, ktorého neskolili ani dve melty ani hades autokanón. Siege dreadyho mi forgefiend rozpáral, ale spravil (skoro) čo mal. :)

V druhom kole mi vanguardi nedošli, ale sternguardi v drope hej. Vysadil som ich pri meltičoch, ktorí ostali v tyle chaosu a AP3 boltrami ich trocha pokosil. Účinnosť bola prekvapivo vysoká. Do budúcna by zvládli pri sebe kúzelníka s T-1 kúzlom.
Troška som sa okašľal, keď som s ironcladom šiel do Forgefienda namiesto Maulera a ten ma rozobral. Nevadí. S kaplanom, šéfom a assault squadou som nabehol do motoriek, ktoré nevydržali. Žiaľ, lebo som vedel, že príjde drak.
Sniperi zatiaľ strieľali do khorňákov a tacticaly sedeli v rhinách.
Brchovi prišiel drak, zfúkol pár assaulťákov. Zvyšok plazmových chaosákov sa mi zakusol do sternguardov a kúzelník so Spawnami mi chargol assaultov. Podhodil som mu seržanta s fistou a štítom a dal som mu wound. Sám som 3 saveol. Profit! Kharn s kamošmi šiel ďalej k strednému objectivu.

Tretie kolo som skúsil zostreliť lucky laserom draka, ale nevyšiel. Nevadí. S kúzelníkom som sa ďalej bil. Zabil som mu skoro všetkých spawnov a mne zomrel seržant. Obeta ok.
Prišli mi Vanguardi ale samozrejme mishap. Našťastie "len" dopadli podla brcha. Tak do mojeho deployu.
Brcho mi drakom pokračoval cez jednotky, zapálil 4 z 5 vanguardov. Mauler zničil jedno rhino, Forgefiend nedochargoval ku sternguardom. Tí aspoň zabili zvyšok melta chaosákov. Kharn s jednotkou tiež nedochargovali k tacticale, ktorá musela vystúpiť z rhina.
V combate som zabil kúzelníka, ale posledný spawn s posledným životom prežili...

Long story short, vyhral som.
Hlavné je ale to, že som si vyskúšal alpha strike s dreadnoughtami, ktoré som v 6. edícii zatiaľ sotva hral.
Ten flamestorm cannon u siege dreadyho je super, ironclada tiež. Asi im ešte dám šancu, ak nebudem hrávať drahé motorky.
Ivanus Enkomi je fajn. Takmer 150pts za JP,Fistu, granátomet a "rage" USR je celkom fajn.

+++Siege Dreadnought v chrbte+++
 +++Kharn s berzerkrami pomaly postupuje vpred+++
 +++Chaptermaster Reivan Longinius & Chaplain Samarius+++

No comments:

Post a Comment